Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
PortalSSM.ro Un produs marca Rentrop&Straton
Portal actualizat la 22 Nov 2024

Intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie

Intrebare: Serviciului Intern de Prevenire si Protectie ii revine sarcina de a intocmi Caietul de Sarcini pentru achizitionarea Echipamentului Individual de Protectie?

Raspuns:
Una dintre activitatile de prevenire si protectie desfasurate de catre personalul desemnat din cadrul intreprinderii si/sau al unitatii (lucratori desemnati) este reprezentata de identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.

Identificarea echipamentelor individuale de protectie implica faptul ca s-au evaluat riscurile existente si s-au stabilit echipamentele individuale de protectie necesare pe fiecare post de lucru.

Identificarea se efectueaza pe post de lucru, si nu pe meserie sau functie, astfel incat este posibil ca pentru un lucrator care efectueaza conform contractului individual de munca si atributiilor sale de serviciu mai multe tipuri de activitati, la mai multe posturi de lucru, este necesar sa existe mai multe evaluari ale riscurilor in vederea identificarii echipamentelor individuale de protectie necesare. 

De asemenea, trebuie efectuata identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare atat pentru activitatile normale, cat si pentru situatiile exceptionale, de exemplu la stingerea incendiilor, salvarea unor persoane, interventii in caz de deversari de substante corozive sau toxice sau in caz de emisii de noxe in cantitati mari, interventii in spatii inchise unde poate aparea deficit de oxigen etc.

In acest sens, trebuie completate o serie de documente, cum ar fi:
  • tabele pentru evaluarea riscurilor in vederea selectionarii echipamentelor individuale de protectie, intocmite pentru fiecare loc de munca/post de lucru;
  • liste interne de acordare a echipamentelor individuale de protectie pe fiecare loc de munca, completate cu caracteristicile echipamentelor individuale de protectie.
In situatia institutiilor publice sau societatilor cu capital de stat achizitia EIP se supune Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice. Prezenta lege reglementeaza modul de realizare a achizitiilor publice, procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica si de organizare a concursurilor de solutii, instrumentele si tehnicile specifice care pot fi utilizate pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, precum si anumite aspecte specifice in legatura cu executarea contractelor de achizitie publica. Daca valoarea achizitiei depaseste pragurile specificate in aceasta lege, se va utiliza sistemul electronic de achizitii publice SEAP (sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin internet la o adresa dedicata, utilizat in scopul aplicarii prin mijloace electronice a procedurilor de atribuire si in scopul publicarii anunturilor la nivel national). De regula, in cadrul institutiilor bugetare exista persoane desemnate sa intocmeasca caietele de sarcini pentru achizitii, inclusiv pentru procurarea EIP. 

In situatia societatilor private achizitia EIP este mai simpla, aceasta nesupunandu-se acestui act normativ.

Oricum, in ambele situatii, necesarul de EIP pe tipuri si specificatii tehnice este elaborat si/sau avizat de lucratorul desemnat, respectiv seful serviciului intern de prevenire si protectie, intrucat sunt persoanele cele mai avizate din firma in domeniul securitatii si sanatatii in munca.  
 

Newsletter InfoSSM

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul InfoSSM si primesti cadou Raportul special "Supravegherea starii de sanatate a personalului"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016


Articole similare din categoria Prevenire si protectie



Oct282024

Reducerea programului de lucru pentru angajatii SIPP

de Portal SSM valabil la 28 Oct 2024
Iul032024

Aplicabilitatea masurilor pentru temperaturi extreme

de Portal SSM valabil la 03 Iul 2024
Mar222023

Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru sofer microbuz

de Portal SSM valabil la 22 Mar 2023
Feb242023

Instruire SSM politie locala. Obligatii

de Portal SSM valabil la 24 Feb 2023
x