Obligatiile angajatorilor si drepturile angajatilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca
30 Iun 2014
Angajatorii din Institutiile Publice au cateva obligatii majore cu privire la evaluarea riscurilor pentru salariati, potrivit Legii nr.319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca.
Printre obligatiile angajatorilor, cu privire la evaluarea riscurilor pentru angajati, se numara:
- organizarea evaluarii riscurilor;
- participarea la evaluarea riscului si punerea in aplicare a masurilor de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
- selectarea persoanelor care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lorl
- consultarea cu lucratorii/ reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
- asigurarea ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor este realizata si prin consultarea lucratorilor/reprezentantilor lor;
- asigurarea ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie necesare pentru evitarea acestora;
Drepturile angajatilor cu privire la evaluarea riscurilor, conform Legii nr. 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca:
1. Sa fie consultati cu privire la organizarea evaluarii riscurilor si a persoanelor desemnate pentru aceasta;
2. Sa participe la evaluarea riscurilor;
3. Sa fie consultati in elaborarea fisei de evaluare;
4. Sa poata semnala riscurile observate, echipei de evaluare;
5. Sa fie informati despre riscurile existente si masurile ce trebuie adoptate pentru eliminarea sau micsorarea lor;
Autor: Ioana Stoica
Printre obligatiile angajatorilor, cu privire la evaluarea riscurilor pentru angajati, se numara:
- organizarea evaluarii riscurilor;
- participarea la evaluarea riscului si punerea in aplicare a masurilor de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
- selectarea persoanelor care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lorl
- consultarea cu lucratorii/ reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
- asigurarea ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor este realizata si prin consultarea lucratorilor/reprezentantilor lor;
- asigurarea ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie necesare pentru evitarea acestora;
Drepturile angajatilor cu privire la evaluarea riscurilor, conform Legii nr. 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca:
1. Sa fie consultati cu privire la organizarea evaluarii riscurilor si a persoanelor desemnate pentru aceasta;
2. Sa participe la evaluarea riscurilor;
3. Sa fie consultati in elaborarea fisei de evaluare;
4. Sa poata semnala riscurile observate, echipei de evaluare;
5. Sa fie informati despre riscurile existente si masurile ce trebuie adoptate pentru eliminarea sau micsorarea lor;
Autor: Ioana Stoica
Newsletter InfoSSM
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul InfoSSM si primesti cadou Raportul special "Supravegherea starii de sanatate a personalului"!
Articole similare din categoria Cerinte de protectia muncii
Mar072018
Noul standard ISO 45001 - certificat de management al sanatatii si securitatii ocupationale
de Portal SSM
07 Mar 2018
Dec182017
Obligatiile angajatorilor privind asigurarea si verificarea echipamentelor de munca
de Portal SSM
18 Dec 2017
Oct242017
Obligatiile si atributiile conducatorilor locurilor de munca
de Portal SSM
24 Oct 2017
Sep282017
Riscuri legate de lucrul in spatii inchise in domeniile agricol si zootehnic
de Portal SSM
28 Sep 2017
Iun292017
Inspectia Muncii: Avertisment pentru angajatori pe timp de canicula
de Portal SSM
29 Iun 2017